Bangkok .. De reis is begonnen

10 nov nacht trein naar Chang Mai
11 nov Chang Mai 4 nachten
15 nov grensplaatsje 2 nachten
17 nov naar Laos
We gaan het “ rustig “ aan doen.

Terwijl we hier in ons eerste hotel in Bangkok zitten.
Kijk ik nog even terug op de laatste week.
Wat was het hektisch !
Wat moesten we veel afscheid nemen.
Afscheid van het huis in Grashoek. Afscheid van heel veel spullen.
Afscheid van ons oude leven in Nederland.
We hebben een klap op de tekening van ons nieuwe huis gegeven.
Er gaat gebouwd worden. De planning is eerste week van juli. Dan gaan we wonen in Arcen.
Wat zijn we blij dat we nu nog niet over alles hoeven te beslissen.
Welke keuken , wat op de vloer, hoe moet de badkamer eruit gaan zien, waar komt de kachel ? Enz enz.

De gedachten aan minder spullen en ook langzaam minder gaan werken maakt ons blij.
Nu alles in de opslag is en we de deur dicht hebben getrokken is er een rust over ons heen gevallen.

Gisteren op weg naar Bangkok.
Onze vriendin, steun en toeverlaat Suus heeft ons op het stadion van Oss afgezet. De laatste dagen konden we bij haar logeren en dat is voelt als een feestje. We voelen ons er thuis. Het is er altijd fijn. Dank Suus. Adri die weer klaar staat om Loopend Vuurtje even over te nemen. Is ook een cadeau. We blijven onderweg nog wel een lijntje met " loopend" houden.

We waren in een poep en een scheet op Schiphol. Nog lekker wat met vrienden die naar Sri Lanka vlogen, nog gebuurt en toen neergestreken in de vip lounge. Want dat hoort erbij als je business vliegt. Nog nooit gedaan maar dat was een beleving !
Je hebt een zitplaats met heel veel ruimte en heel prive. Lijkt op een hokje waar je in een fauteuil zit die je alle kanten op kunt bewegen.
Alles om je heen is handig. Telefoon oplader, muziek, films, sloffen, toilet artikelen, dekentje, pyjama 😀.
Je maakt van je stoel een horizontaal bed !
We hebben prima geslapen en vliegen is op deze manier gewoon prettig. Je bent er zo. Azië is nog nooit zo dicht bij geweest.
De mensen die om ons heen zaten waren leuk. Dus we hadden gelijk contact. Zij waren ervaren Thailand gangers en konden ons een heleboel handige dingen vertellen.
We hebben tel nummers uitgewisseld en we gaan elkaar nog tegen komen,  later tijdens onze reis.

7XfeuommQQ6E5D2bU3eatA   TqU+4RJbSs2bwqowOVAqQg   08FE4245-E271-469D-9253-22E9C5EBE85C

De missie voor deze reis is alles rustig en zen te doen.
Overal een aantal dagen blijven en langzaam, langzaam door het land. Er mogen verveel momenten bij zijn.
Voor mij echt zo’n leermoment. Zo moet ons leven er straks ook uit gaan zien. Ik denk altijd : spring snel onder de douche, ga even snel boodschappen doen, snel door de mailbox, rennen trap op en af, niet kunnen wachten als iets te lang duurt ..... enz enz.
Tis klaar met de haast. Heb geen tijd meer om haast te hebben.

Anne gaat mij steunen en sturen om de tijd van ons leven rustig in evenwicht door te brengen.
Ik heb mijn hele leven de wens gehad om een wijze oude vrouw te worden. Hopelijk kan ik dit ooit bereiken. Al is het maar voor mijn gevoel.

We hebben voor morgen een taxi geregeld die ons de hele dag op sleeptouw neemt en ons naar ons volgende onderkomen brengt waar we 4 nachten blijven.

Onze reis is begonnen............
0735B75E-8CF4-41A9-A1AD-E4889A2400A1   E3A9158E-F330-4F49-B00D-54E8ED21FB48  63FAE63E-2899-41DA-9AEC-913034A442F2   1EFE6F10-D1CA-4C3A-8242-82E699008BC6

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria:
    2 november 2018
    Heerlijk meisjes, heb een fijn avontuur! Liefs uit NL
  2. Linda:
    2 november 2018
    Klinkt heerlijk allemaal! Geniet ervan. Ik houd het Vuurtje warm :-)
  3. Adri Witteveen:
    3 november 2018
    Nu eerst even lekker acclimatiseren aan de river Kwai.
    In samenwerking met Linda houd ik LV wel draaiende!
  4. Helmi:
    Geniet ervan, dames!
  5. Suus heersema:
    3 november 2018
    Wat een top vakantie. Zo leuk om het op deze manier ook een beetje mee te beleven. Geniet er maar lekker van. Als je weer terug bent moet je weer “aan de bak”. 🌴🌴
  6. R en r:
    5 november 2018
    Hallo dames.
    Oud thai gezegde:
    Wijsheid zit altijd al van binnen en oud wi
    Ordt je vanzelf.dus
    En in oss zeggen wij:
    Wie een bizondere wandel of overwinter reis zoekt.moet bij Marjon en Anne marie
    ZEN
    GR rien en ria op reis in Sri lanka