The River Kwai en “ kwaaie mannen”

6 november 2018 - Racha Thewa, Thailand

We hebben voor deze reis bewust gekozen om naar het gebied te gaan waar we " the bridge over the River Kwai" kunnen bezichtigen.
Toen we na een onplezierige rit hier zijn aangekomen hebben we onze intrek genomen in Good Times Resort. Super goede en prettige lokatie.
De taxi rit was dusdanig vervelend omdat onze taxi chauffeur zijn taxi zo had opgetuigd dat je niet meer naar buiten kon kijken. Overal stickers op de ramen en de voorruit behangen met navigatie/ camera/ telefoon en allerlei voorwerpen aan touwtjes die voor de ruit dansten. Bangkok uit rijden is een hele klus. Wat een enorme grote stad.
wat een verkeersdrukte !! Dus de ogen maar dicht gedaan.

We zijn naar Thailand gegaan omdat het eenvoudig is om hier op eigen houtje te reizen. Er is veel te zien hier, de hotels zijn betaalbaar en het eten super super lekker.

Ik ben al vele melen in Azie geweest. De laatste keer was Buthan en India.
dat was 12 jaar geleden.
Wat is er in tussentijd veel veranderd. Je kunt via internet ( boeking.com) al je hotels vooraf regelen en ook weer afzeggen als je toch van reisplan veranderen wil.
Ook vervoer van lange verplaatsingen kun je vooraf boeken.
Wij laten alles rustig op ons afkomen en hebben geen haast.
De eerste dag hier in Kanchanaburi zijn we even naar DE brug gelopen. Was wel bijzonder we waren er op het einde van de middag en mooi zonlicht scheen op de brug.
We werden aangesproken door iemand die een boottochtje van 1 uur aanbood.
Even onderhandelen en na 5 minuten zaten we met 3 Portugezen in de super snelle boot. Was heerlijk om even over de rivier te racen. Want het was een super snelle boot. We hebben de eerste avond in het dorp gegeten op een terras waar we twee Nederlandse meiden hebben ontmoet. Gelijk een klik en nadat we van bier, karaoke en dansen hebben genoten lagen we rond middernacht op ons bed.

Onze "vriendinnen" hadden voor de volgende dag een Taxi geregeld en we zijn de volgende dag met hun mee gegaan naar Hellfire Pass. Daar zie en hoor je alles van de verschrikkelijke tijd die krijgsgevangen hebben moeten doormaken tijdens de bouw van de Birma spoorlijn. We waren die morgen niet erg spraakzaam na het feest van de avond ervoor maar na het bezoek van Hellfire Pass hadden we nog niet veel te melden. Zo indrukwekkend was het. We hebben de dag afgesloten met een potje scrabble op het terras van ons hotel.
De volgende dag hebben we een fiets gehuurd en hebben wat rondgefietst. Het was zo warm dat je niet veel km. kunt maken en van een fiets kun je niet spreken. ( wij zijn veel te verwend met onze Koga fietsen)
We hebben de dag afgesloten met Amanda en Martine in een karaoke cafe . Het was hun laatste avond. Super gezellig. We hebben gedanst en gezongen.
Waar ik wel erg van onder de indruk was, was aanzien van drie oude, onooglijke mannen met drie jonge Thaise vrouwen. Was walgelijk om te zien hoe die dames betast werden.

Wij als vier vrouwen werden snel goed bevonden en werden opgenomen onder de vaste gasten daar.
We hebben hartelijk afscheid genomen van de meiden en we gaan elkaar in Nederland zien. Arcen-Hoorn moet kunnen.
Wij blijven nog een dagje hier en we gaan ons vandaag vermaken met niks doen !

Wat is het heerlijk om overal langer te blijven. Alle Azie reizen die ik in het verleden gemaakt heb in een reisgezelschap was snel van a naar b. Soms bleef je 2 nachten ergens. Alle touroperators bieden nog steeds verre reizen aan op deze manier.
Je ziet veel maar op een manier waarbij je geen tijd hebt om even te relaxen.
Ik heb gisteren ook mooie overwinterreis Thailand/Laos bedacht voor Loopend Vuurtje.
Wie weet gaan we dit aanbieden in 2020
We kunnen ons onderscheiden van de andere touroperators door overal langer te blijven. Je hoeft niet om de dag een groot deel van de dag in een busje te zitten.Dit past ook beter bij onze doelgroep. Je hebt dan veel individuele vrijheid. Je kunt zelf je excursies overal boeken. Morgen op naar bangkok.

1. Barbara:
    6 november 2018
    Ha Marjon, mooi om te lezen! Wij gaan in januari naar Thailand, dus lees met belangstelling!! wij gaan een maand , dus ook rustig aan doen, veel plezier nog en we lezen mee!
  2. Henri Rutten:
    6 november 2018
    Prachtig reisverslag! En er komt nog veel meer.
    Tot gauw...geniet ervan.
    Henri&Marloes
  3. Armella:
    7 november 2018
    Dus tòch nog ‘n beetje werken Marion! 😉 Geniet lekker verder samen!
  4. Ronald en Wendy:
    9 november 2018
    Dat ziet er allemaal super uit! Herkenbaar. Veel plezier in Bangkok.